• webtanan
  • مهر 27, 1400
  • بدون دیدگاه

بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه بندی SEO

به نظر شما چه وجه اشتراکی بین SEO و طراحی UX یک محتوا وجود دارد؟

در­ بین بازاریاب ­های بی­ تجربه رایج است که سئو فقط کلمات کلیدی و لینک­ سازی است. حتی اگر استراتژی کلیدی شما حول همین موارد هم باشد، دنیای سئو بسیار فراتر از این­هاست.

الگوریتم­ ها، تجربه کاربری را بیشتر از هر زمان دیگری در اولویت قرار می­دهند. بسیار اهمیت بالایی دارد که سیگنال­ های رتبه­ بندی را در کار خود لحاظ کنید. برای بهبود رتبه­ بندی حتما باید تدابیری در نظر بگیرید.

به بیان ساده، شما محصولی میخواهید که هم موتور­های جستجو آن را دوست داشته باشند، هم آدم ­ها.در اینجا میتواند وجه اشتراک SEO و UX را بهتر درک کنید. الگوریتم RankBrain بهترین مثالی ست، که بدانیم UX  چقدر برای گوگل مهم است.

 

تاثیر RankBrain در رتبه بندی (Ranking)

RankBrain سومین فاکتور رتبه بندی محسوب می­شود. الگوریتم رنک‌برین جدیدترین راهکار گوگل برای پردازش بهتر داده‌ها و نمایش بهترین نتایج و رتبه‌بندی آن‌ها است. در اکتبر سال 2015 شرکت گوگل به‌صورت رسمی رنک‌برین را معرفی کرد که در عمل یک الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار محسوب می‌شود.

بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه بندی SEO 37

رنک‌برین فناوری جدیدی بر پایه هوش مصنوعی (AI) است که با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین یا Machine Learning  طراحی شده. یادگیری ماشین نیز بدین معناست که یک کامپیوتر بجای آموزش توسط انسان و یا استفاده از برنامه‌هایی با جزئیات فنی دقیق، خودبه‌خود نحوه کارکرد چیزی را یاد بگیرد.

از طرف دیگر، سئو تنها ابزار شما برای هدایت ترافیک نیست. وقتی شروع به دیدن طراحی UX به عنوان بخشی از استراتژی سئو خود می‌کنید، این امکانات بی‌پایان هستند. وقت آن است که UX و سئو را به هم پیوند دهید. اما چه اقدامات عملی می‌توانیم برای بهبود رتبه‌بندی سئو با طراحی UX انجام دهیم؟

تیم‌های SEO و UX خود را هماهنگ و متحد کنید

بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه بندی SEO 39
بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه بندی SEO 41
بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه بندی SEO 43

برای اینکه کاربر­ها و مراجعه کنندگان به سایت خود را مشتری خود کنید باید از عملکرد UX و سئو در کنار هم استفاده کنید. کلمات کلیدی و لینک گذاری به تنهایی کافی نیستند. باید این را بدانید که الگوریتم های گوگل قبل از رتبه بندی سایت، حدود 200 عامل را در نظر میگیرند.

به همین خاطر شما ملزم هستید برای یکپارچگی سئو و UX، تیم­های خود را متحد و هماهنگ کنید. گفتگوی مداوم بین متخصصان سئو و طراحان محتوا را ادامه دهید. این دو ویژگی ضروری بازاریابی باید شروع به آگاهی دادن به یگدیگر کنند. برای دستیابی به این چشم انداز می­توانید داده‌ها را در فضای ابری ذخیره کنید تا همه به آن‌ها دسترسی داشته باشند و اطلاعات مهم و دیدگاه‌های استراتژیک را همیشه در دسترس داشته باشید.

سرمایه گذاری در ریسپانسیو کردن سایت

با افزایش تعداد کاربران موبایل، چیزی مهمتر از بهینه سازی سایت برای صفحات موبایل وجود ندارد. باید بدانید که گوگل صفحات موبایل را قبل از صفحات نسخه دسکتاب ایندکس میکند. پس با داشتن صفحات ریسپانسیو هرگز نباید نگران آسیب دیدن رتبه خود در گوگل باشید.

بهینه سازی و بهبود زمان بارگذاری صفحه

یکی از موثرترین و مهمترین معیارهای گوگل برای ایندکس کردن و نشانه ­گذاری رتبه بندی، سرعت لود و بارگذاری صفحات شماست که آمار نشان می­دهد حتی از بروزرسانی آنها هم مهمتر است.

برای مثال؛ باید بدانید که تاخیر یک ثانیه­ای در لود صفحه شما، میزان بازدید سایت شما را تا 11 درصد کاهش می­دهد.

بارگذاری کند و ضعیف صفحه، نرخ تبدیل و تجربه کاربر را دچار مشکل می­کند. اگر صفحه شما در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری نشود،به طور تقریبی نیم از کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود را از دست می­دهید و همین موضوع مستقیما روز میزان بقای شما در تاثیر می­گذارد.

پس سریعا برای بهبود سرعت سایت خود اقدام کنید. می­توانید از نکات کاربردی مانند:

  • استفاده از Lazy Loading (بارگذاری تنبل)
  • تقویت cach مرورگر
  • فشرده سازی و برش، در نتیجه کاهش حجم تصاویر با کیفیت بالا
  • ارتقا سرور
  • انتخاب یک پلن میزبانی قابل اعتماد
  • حذف پخش خودکار فرمت­های چند رسانه­ای

استراتژی طراحی ساده را انتخاب کنید

بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه بندی SEO 45
بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه بندی SEO 47
بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه بندی SEO 49

سادگی و راحت بودن رابط کاربری شما، پیمایش صفحات سایت را لذت­ بخش و کابردی می­کند. معماری ساده و سر راست سایت، به گوگل کمک می­کند صفحات را ایندکس کند. همچنین کابران همسادگی و کارایی را به پیچیدگی و طراحی­های شلوغ ترجیح می­دهند.

مواردی مهمی­که باید هنگام طراحی معماری سایت خود به آنها توجه داشته باشید عبارتند از:

طر‌ح‌بندی صفحه

نوارهای پیمایش و دراپ‌دان‌ها که کاربرپسند هستند و به ایندکس کردن گوگل کمک می‌کند.

ارتباط

یافتن آنچه که جستجوگران به دنبال آن هستند را آسان بسازید. از نشان دادن محتوای غیرضروری به خوانندگان خودداری کنید.

ابتکار

متفاوت باشید و از رقبای خود بهتر عمل کنید. مطمئن شوید که سایت شما بهترین اطلاعات و عملکرد سایت را ارائه می‌دهد.

لینک‌ها

ترکیب لینک‌ها باعث تقویت سئو و افزایش ترافیک سایت می‌شود. لینک‌ها را در تجربه‌ کاربری ادغام کنید تا تعامل را بالا ببرید.

سرعت

ساده نگه داشتن کارها به معنای سریع نگه داشتن کارهاست. برای حفظ یک UX عالی، زمان همیشه مهم است.

تولید محتوا حول نیاز کاربر

بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه بندی SEO 51
بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه بندی SEO 53

تولید محتوا با استراتژی نیاز کاربر، تاثیر بسیاری روی برنامه ­ریزی محتوای وب دارد. بطوری­که به­ جای تولید محتوا حول محور کلمات کلیدی، برای کاربر محتوا تولید می­کنیم.

در طراحی صفحات و در نتیجه سئو سایت، باید از خود بپرسند که :«کاربران سایت از این صفحه چه چیزی می خواهند؟ چه­ کاری می­خواهند انجام دهند؟ چه چیزی می­خواهند بدست بیاوردند؟»

واقعا این سوالات را بپرسید و پاسخ این سوالات محتوای شما خواهد شد. به این ترتیب محتوای شما با روش درک گوگل از صفحات وب و رتبه بندی آنها همسو خواهد شد. مسلما مهم است که به لینک اول تا سوم صفحه اول نتایج گوگل نگاهی بیاندازید و محتوای آنها را بخوانید تا متوجه شوید که پاسخگوی چه سوالی هستند. زمانی که الگویی را پیدا کردید، متوجه میشوید که کاربران در زمان سرچ یک عبارت چه منظوری دارند. و زمانی که این موضوع را فهمیدید، میتوانید پروسه تولید محتوا را شروع کنید. نوشتن محتوایی که چکیده 10 تا 30 لینک اول صفحه نتیجه جستجو است، آنالیز نامربوطی را نتیجه میدهد. چرا که شامل ترکیبی از تعداد زیادی هدف جستجو خواهد بود. کلمات نتایج جستجو را تکرار نکنید. به یاد داشته باشید که گوگل به چیزی رتبه میدهد که به نظر میرسد انتظار کاربر از یک عبارت جستجو شده را کاملا برطرف کند. × در روش های قبلی لینک های برتر کلمه کلیدی مورد نظر را بررسی میکردیم و با استفاده از کلمات موجود در آنها محتوای جدیدی تولید میکردیم. √ اما در روش جدید 2021 ما باید محتوای لینک های اول را بررسی کنیم تا سوالات اخیر کاربران برایمان مشخص شود و تولید محتوای خود را به ارائه پاسخی کامل به آن سوال اختصاص دهیم.

کلام آخر

درک ارتباط بین طراحی UX و سئو پیاده­سازی طراحی SEO و UX درحال حاضر ممکن است سخت به نظر برسد، اما UX برای پشتیبانی از بهترین عملکرد­های سئو ضروری است. کاربران را راضی نگهدارید، ارتباطات را بیشتر تقویت کنید و در نتیجه به گوگل بگویید که شما یک منبع آنلاین با ارزش هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *