• adminr
  • مرداد 18, 1401
  • بدون دیدگاه

جذب ثروت با وبسایت

جذب ثروت با وبسایت یا وب لاگ یک افسانه نیست، بلکه کاری محسوب میشود که بوسیله همه افراد دارای ‌وبسایت‌ها و وب لاگ‌ها قابل اجرا میباشد.

در واقع، تبدیل کردن یک بلاگ سرگرمی به دارایی که سبب درآمدزایی می شود امری متداول و تنها نیازمند کوشش دشوار، خلاقیت و مقداری هم خوش‌شانسی میباشد.

حداقل آنکه بایستی توانست به اندازه‌ای از وبسایت درآمدزایی کرد که هزینه‌های «دامنه» (Domain) و «میزبانی» (هاست | Host) آن تامین خواهد شد.

گاهی حتی ممکن میباشد اشخاص ‌وبسایت خویش را به منبع اصلی درآمدشان تبدیل نمایند.

جذب ثروت با وبسایت 1

بایستی به یاد داشت استراتژی‌هایی که در ادامه بیان شده‌اند، بعضی از متداول‌ترین شیوه‌های درآمدزایی از ‌وبسایت می باشند و راه کارهای متفاوت و متنوع دیگری نیز در‌این راستا وجود دارد.

در‌این مقاله در کل ده عدد از شیوه‌های پرکاربرد جذب ثروت با وبسایت ها را برای شما بیان میکنیم.

1-بازاریابی معارفه‌ای

یکی‌از دوستداشتنی‌ترین شیوه‌ها برای جذب ثروت با ‌وبسایت یا وب لاگ به شمار می آید.

در بازاریابی معارفه‌ای، کار با یافتن محصولی که فرددارای وبسایت تمایل دارد توصیه نماید آغاز میشود.

بعد از آن، شخص مطلبی در تایید کالای بیان شد‌ه نوشته و آن را در بین بازدیدکنندگان ‌وبسایت و مشترکان نشانی اینترنتی ترویج می‌نماید.

چنانچه کالا یا این که سرویس (خدمت) توجه اشخاص را به خود جلب نماید، آن ها روی «پیوند معارفه» کلیک و کالا را خریداری می‌نمایند.

در اینجاست که شخصدارای ‌وب سایت پولی را تحت عنوان حق کمیسیون از تولیدکننده کالا/سرویس دریافت می‌نماید.

جذب ثروت با وبسایت 3

کمیسیون بسته به شرایط ‌وب سایت و کالا ممکن میباشد برابر با ۳۰٪ الی ۷۰٪ قیمت کالا یا این که سرویس باشد.

به عنوان مثال، در صورت پرداخت نیمی از مبلغ تحت عنوان حق کمیسیون، شخص به جهت ارجاع خریدار برای کتابی که ۳۰ هزار تومان میباشد ۱۵ هزارتومان دریافت خواهد کرد.

ساختار بازاریابی معارفه‌ای چیست

در‌این سیستم چهار مورد مهم وجود دارند:

  • کسب و کار که خرد‌ه فروش و یا این که برند نیز نامید‌ه میشود.
  • شبکه که برای معارفه‌ مصرف شد‌ه و پرداخت‌ها را نیز مدیریت می‌نماید.
  • منتشر کننده که همکار یا معرف نیز نامیده میشود.
  • مشتری

این بازار رفته رفته پیچیده‌تر شد‌ه است و اکنون شاهد ظهور دسته ثانویه‌ای از بازیگران هستیم که دربرگیرنده آژانس‌های مدیریت معارفه‌، فرا معرفان و فروشندگان شخص ثالث می باشیم.

بازاریابی معارفه‌ای از دید تبلیغ دهند‌ه

مورد های مختلفی درخصوص بازاریابی معارفه‌ای وجود دارند که از نظر تبلیغ‌دهندگان دارای اهمیت می باشند.

در ادامه برخی از مهم‌ترین مورد ها را بررسی کرده‌ایم.

جذب ثروت با وبسایت 5

مزیت های این مورد برای کسب‌وکارها

کسب‌وکارهای گوناگون از بازاریابی معارفه‌ای استقبال می‌نمایند، چون در اکثر اوقات موردها از مدل «پرداخت به ازای کارایی» به کار گیری می شود که به معنای این میباشد که صاحب و مالک کسب و کار هزینه‌ای برای بازاریابی پرداخت نمی‌نماید.

مگر این که نتیجه‌ای گرفته باشد (در شرایطی که هزینه راه اندازی اولیه را در نظر نگیریم).

مورد‌های پیاده‌ سازی و طراحی

برخی کسب‌وکارها، برنامه‌های معارفه‌ای درونی خویش را دارند که با به کارگیری از برنامه منحصر شکل میگیرد.

در حالی که بعضی دیگر از پیاده‌سازی‌های شخص ثالث برای ردگیری ترافیک و انجام فروش‌هایی که از سوی همکاران ارجاع یافته‌اند، به کارگیری می‌نمایند.

دو نوع متفاوت از شیوه‌های مدیریت معارفه‌ای وجود دارد که از سوی کسب‌وکارها به کارگیری میشود

نرم افزار مستقل یا این که خدمت‌های میزبانی‌شد‌ه که به صورت معمول کانال‌های معارفه‌ای نامیده میشوند.

پرداختی به همکاران یا این که ناشران می تواند برای کلیه کسب‌وکارهایی که نشر دهنده با آنان رابطه دارد و کمیسیون دریافت می‌نماید، تجمیع گردد یا این که به صورت مستقیم با خود مالک کسب و کار ارتباط داشته باشد.

مدیریت معارفه‌ای و برون‌سپاری مدیریت نرم‌افزار

نرم افزار‌های معارفه‌ای کنترل نشد‌ه به معرف متقلب کمک می‌نماید که از اسپم، سوءاستفاده از نشان‌های تجاری، تبلیغات دروغین، سوءاستفاده از کوکی‌ها، دزدی URL و دیگر شیوه‌های غیراخلاقی که موجب شهرت منفی در بازاریابی معارفه‌ای گردیده‌اند، به کارگیری نماید.

بعضی کسب‌وکارها از شرکت‌های مدیریت نرم افزار معارفه‌ای به طور برون‌سپاری (OPM) به کارگیری می‌نمایند.

شرکت‌های OPM مدیریت برنامه‌های معارفه‌ای را به طور خدمت‌هایی برای کسب‌وکارها انجام میدهند و نقش آنها شبیه آژانس‌های تبلیغاتی میباشد که بازاریابی آفلاین را انجام میدهند.

۲-پرداخت به ازای کلیک

شیوه «پرداخت به ازای کلیک» (Pay-per-click | PPC) که با تیتر «هزینه به ازای کلیک» (cost per click | CPC) نیز شناخته گردیده

یک سبک تبلیغات اینترنتی میباشد که برای هدایت ترافیک به ‌وبسایت‌هایی مورد به کارگیری قرار می گیرد که در آن تبلیغ‌کننده به منتشر کننده (معمولا صاحب و مالک ‌وبسایت یا این که یک شبکه از ‌وب سایت‌ها) در ازای کلیک شدن تبلیغ پولی را پرداخت می‌نماید.

جذب ثروت با وبسایت 7

خصوصیت مهم در همکاری با اینگونه سیستم‌ها سادگی فعالیت با آنان میباشد.

به عنوان مثال وب سایت‌های تبلیغات کلیکی ایرانی می‌توان به «کاپریلا» اشاره نمود.

کاپریلا موتور هوشمند نمایش هدفمند تبلیغات بر حسب محتوای صفحه و علایق کاربران میباشد که می‌توان به دو صورت کلی با آن همیاری کرد.

از یک سو دارندگان ‌وبسایت‌ها و بلاگ‌ها می توانند برای نمایش تبلیغات اعلام آمادگی نمایند و در صورت شروع همیاری به ازای هر کلیک روی بنر تبلیغاتی نمایش داده گردیده در ‌وبسایت پولی را اخذ نمایند.

از سوی دیگر، دارندگان کالاها و سرویس های آنلاین و آفلاین می توانند تبلیغات خویش را به کاپریلا بسپارند تا در موضع مطلوب، میان مطالب مرتبط برای مخاطبی که به طور هدفمند انتخاب گردیده نمایش داده گردد.

برای اطلاع از جزئیات شیوه همکاری با کاپریلا، مراجعه به ‌وبسایت آن پیشنهاد می‌گردد.

کاپریلا فقط یکی‌از نمونه‌های مو جود در‌این حوزه میباشد و گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند.

۳-فروش فضاهای تبلیغاتی

یکی‌از شیوه های جذب ثروت با وبسایت یا این که وب لاگ فروش فضاهایی میباشد که در آن ها قابلیت قرارگیری بنرهای تبلیغاتی وجود دارد.

در‌این راستا می‌توان برای هر فضای تعیین شد‌ه جهت قرارگیری بنرهای تبلیغاتی پولی را (به ازای زمان) گزینش کرد.

در فروش فضای تبلیغاتی اینترنتی معمولا هزینه تبلیغات مطابق تعداد کسانی که بنر تبلیغاتی را رویت کرده‌اند انتخاب میشود.

در همین راستا اصطلاحی با تیتر «هزینه به ازای اکران» (Cost Per Impression | CPI) یا این که «هزینه به ازای ۱۰۰۰ اکران» (Cost Per thousand impressions | CPM) وجود دارد.

 

جذب ثروت با وبسایت 9

این اصطلاح در رسانه‌های تبلیغات آنلاین و بازاریابی مربوط به ترافیک اینترنت مورد استعمال قرار می گیرد و به هزینه «بازاریابی اینترنتی» (internet marketing) و یا این که «کمپین‌های تبلیغات ایمیلی» (email advertising campaigns) اشاره دارد که در آن تبلیغ‌کننده به ازای هر بار که تبلیغ – به بازدیدکننده‌ای – نمایش داده شد، به نمایش‌دهنده (برای مثال صاحب و مالک بلاگ یا این که ‌وبسایت) پولی را پرداخت می‌نماید.

۴-فروش اینترنتی محصول و سرویس های خدماتی

در صورتی‌که که شخص دارای ‌وبسایت، خود دارنده کالا یا سرویسی باشد، می تواند با فروش آن از روش ‌وبسایت خود به درآمد خوب و مناسبی دست پیدا نماید.

علت این امر نبودن هرگونه واسطه میباشد که موجب گردیده با فروش کالاها به قیمت مطلوب‌تر، بتوان به مشتریان بیشتری دست پیدا کرد.

مساله قابل توجه آن میباشد که با وجود معمولی به نظر رسیدن این شیوه در ظاهر، ولی در حقیقت دشواری‌های قابل توجهی در مسیر آن قراردارد.

ایجاد محصول های عالی نیازمند منابع مختلف (فرصت، محتوا، پیاده سازی و دیگر موردها) میباشد.

همینطور هزینه‌های پنهان متعددی وجود دارد که طی این مراحل پرداخت میشوند.

فروش کالا در ‌وبسایت شخصی مسائلی مانند درگاه‌های پرداخت و ارسال محصول را نیز به‌دنبال دارد.

جذب ثروت با وبسایت 11

آنچه ذکر شد صرفا بخشی از فرایند فروش محصول و سرویس ها در‌وبسایت میباشد و جنبه‌های دیگری به عنوان مثال پیاده سازی جذاب ‌وب سایت، حمایت و شیوه بازاریابی وبسایت نیز وجود دارند که حائز اهمیت میباشند.

۵- دریافت کمک های نقدی داوطلبانه از بازدیدکنندگان سایت

‌وب سایت‌هایی که جمعیت بازدیدکننده زیادی ندارند، ولی یک جامعه کاربری توانمند و اهل مشارکت دارند میتوانند از راه حل دریافت «کمک های قدی داوطلبانه»نیز استعمال نمایند.

جذب ثروت با وبسایت 13

دریافت کمک های نقدی داوطلبانه از بازدیدکنندگان راهکاری سریع برای ثروتمند شدن نیست

ولی می تواند به شخص کمک کند تا هزینه‌های خویش را در کوتاه مدت به وسیله کسانی که به مطالب او علاقمند می‌باشند تامین نماید.

برای دریافت کمک های نقدی داوطلبانه وبسایت‌های گوناگونی وجود دارد. پلتفرم فارسی 2nate (+) یکی‌از این موردها میباشد.

۶. اخذ رپورتاژ اطلاع رسانی

یکی‌از شیوه های جذب ثروت با وبسایت زمانی که تعداد بازدیدکنندگان آن قابل توجه میباشد، اخذ رپورتاژ اطلاع رسانی به شمار می آید.

زمانی که فعالیت دشوار ساخت ترافیک پایدار برای ‌وبسایت با یک جامعه اهل مشارکت اعمال شد، شیوه های گوناگونی برای درآمدزایی از کوشش‌های دشوار انجام شد‌ه باز میگردد.

از جمله، بخش اعظمی از شرکت‌ها به‌دنبال وب لاگ‌هایی میگردند که بتوانند اسپانسر محتوای آن ها شوند (محتوایی مربوط به تولید ها یا این که سرویس های آنان دارند) و در قبال آن به ترویج محصول و سرویس های خود بپردازند.

این راه‌حل بسیار اثر گذار میباشد چون به خط محتوایی وب لاگ/‌وبسایت شخص لطمه نمی‌زند و در عین حال به جذب ثروت با وبسایت منجر می گردد.

یک شیوهی دیگر نوشتن نقد و بررسی برای تولید های یک شرکت به روش تبلیغاتی میباشد.

این نقد و بررسی ها دارنده دو قسمت محتوای خالص و محتوای تبلیغاتی اقناعی می باشند.

مثلا، در صورتی‌که شخص در وب لاگ خویش به بازی‌های iOS برای آیفون و آی‌پَد می پردازد، تولیدکننده‌های این بازی‌ها احتمالا علاقه بسیاری به آن دارند که نقد و بررسی محصولشان را در آنجا قرار دهند.

در حالتی که این فعالیت به درستی صورت پذیرد یک سناریو بُرد-بُرد به وجود می آید.

اگرچه در صورت اعمال آن به طور ضعیف (قرار دادن آگهی نامرتبط یا این که غیرقابل اعتماد) می تواند سبباز دست دادن مخاطبان و آگهی‌دهندگان گردد.

۷. هدایت کردن دیگر شرکت‌ها

امروزه کسب‌و‌کارها به‌دنبال هدایت‌گران جدیدی می باشند که به سراغ آن ها رفته و درباره محصول ها و خدماتشان به کسب اطلاعات می پردازند.

در واقع شرکت‌ها همواره به‌دنبال منابعی میگردند که به رشد و توسعه و گسترش آنها کمک نمایند.

جذب ثروت با وبسایت 15

به عنوان مثال، فرض میشود که شخصی دارای یک وبسایت میباشد که آموزش آشپزی ارائه می‌نماید.

داده های مخاطبان این وب سایت مانند ایمیل‌ها یا این که شماره‌های تماس آنها برای فروشگاه‌های مواد غذایی و اسباب آشپزخانه بسیار پر ارزش میباشد.

آنان تمایل دارند تولیدات خویش را به اشخاص مشتاق این حوزه بفروشند.

اصولا، ‌وب سایت آشپزی نقش میانجی را بازی کرد‌ه و دو طرف داستان را به هم می رساند و در قبال این کار هزینه دریافت می‌نماید.

ولی بایستی دقت داشت که‌این عمل با محافظت حریم خصوصی و محرمانگی داد‌ه های مخاطبان و عدم ارسال هرزنامه‌های آزاردهنده صورت پذیرد.

۸. تشکیل یک لیست ایمیل

وقتی که اشخاص به مطالعه مطالب بلاگ‌ها اختصاص می دهند افزایش یافته میباشد.

در‌این بین، بخشی از مخاطبان وب لاگ‌ها/‌وبسایت‌ها مشترک لیست ایمیل میگردند.

این اشخاص معمولا وفادارترین بازدیدکنندگان به شمار میایند.

هدف لیست‌های نشانی اینترنتی آن میباشد که بازدیدکنندگان برهه‌ای یک وبسایت همواره در جریان آخرین به روز رسانی‌های آن قرار بگیرند.

افزایش تعداد این مخاطبان نیازمند یک استراتژی بلند مدت میباشد (و حتما هیچ کس با این شیوه طی یک شب سرمایه دار نشد‌ه است ).

البته این راهکاری بهتر برای تبدیل وبسایت به کاری درآمدزا میباشد.

در همین راستا، هیچ‌گاه نباید از ایجاد ارتباط با مخاطبان چشم‌پوشی کرد.

پیشنهاد داد‌ه های خوب یا این که رایگان را‌ه حل فوق‌العاد‌ه ای برای آغاز میباشد.

اسپم کردن با ارسال پیشنهادات ناخواسته یکی‌از سریع‌ترین شیوه‌های آزار و توهین به مخاطبان محسوب و سبب آسیب دیدن اعتماد مخاطبان و هدف های بلند مدت ‌وبسایت میگردد.

۹. راه اندازی یک ‌وبسایت تجارت الکترونیکی

‌وبسایت‌ها تنها در حوزه محتوا نیستند.

آنها ممکن میباشد پیرامون ابزارها یا این که محصول های یک فروشگاه اینترنتی باشند.

ولی قابل ذکر میباشد اکنون صدها هزار ‌وبسایت «کسب و کار الکترونیکی» (eCommerce) یا این که فروشگاه اینترنتی وجود دارد.

جذب ثروت با وبسایت 17

براین اساس، قبل از ورود به‌این حوزه می بایست اطمینان حاصل کرد

با یک استراتژی همراه با جزئیات و با دقت به شیوه‌های بازاریابی روز عالم به‌این سو گام برداشت.

۱۰. واگذاری ‌وبسایت‌ها (ساختن – به فروش رساندن – سرمایه‌گذاری دوباره)

شاید باور کردن این مسئله دشوار باشد البته برای فروش ‌وبسایت‌ها همواره بازار وجود دارد.

این یعنی درصورتی که با تخصیص زمان یک ‌وبسایت خوب – از جنبه‌های متعدد – دربرگیرنده سامانه مدیریت محتوای مطلوب، رابط کاربری جالب و تجربه کاربری ساخته و استراتژی‌های ایجاد محتوای قدرتمندی برای آن تدوین گردد

در گذر زمان سبب جذب ترافیک قابل توجه و پایدار بشود (چه ‌وبسایت‌های به طور کامل محتوا محور و چه فروشگاه)، می‌توان آن را به اشخاص/سازمان‌هایی که علاقمند می‌باشند به قیمت مناسبی فروخت.

چگونگی تشکیل وبسایت

موردهای گفته شد‌ه فقط برخی از شیو‌ه ‌های جذب ثروت با وبسایت یا وب لاگ می‌باشند.

راهکارهای مختلف دیگری نیز برای این عمل وجود دارد و البته در عین حال می‌توان با بهره‌گیری از نوآوری شیوه‌های جدیدی نیز به میان آورد.

در حال حاضر ممکن میباشد بسیاری از اشخاص به ایجاد وب سایت علاقمند گردیده و البته تمایلی هم به کدنویسی و صرف زمان زیاد نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *